CST GmbH – schirmmacher.com

Junker-Jonas-Platz 3 T. +43 5523 62 56 212
6840 Götzis/Österreich info@schirmmacher.at

Parasole reklamowe - techniki druku

Do zadruku parasoli stosuje się różne techniki nadruku tekstylnego. Istnieją różne wymagania dotyczące druku, w zależności od motywu i produktu. Schirmmacher oferuje szeroką gamę różnych metod nadruku, dzięki czemu może optymalnie wykorzystać każdy projekt parasola reklamowego.

Sitodruk ręczny

Motyw jest drukowany na filmie (folii przezroczystej). Na sito drukarskie nanoszona jest najpierw warstwa polimeru, a następnie film z motywem. Potem sito z filmem są napromieniowywane światłem UV. Naświetlone miejsca wtedy krzepną a nienaświetlone miejsca zostają wypłukane.

Sito jest umieszczane na tkaninie, następnie farba jest rozprowadzana na sicie i wtłaczana za pomocą rakla. W końcu sito jest usuwane, a farba schnie.

Zalety:

  • może być stosowany również dla małych ilości
  • wysoka odporność na światło
  • wysoka trwałość
  • stosunkowo wysoka wierność kolorów
  • nadruk jest możliwy także na tkaninach kolorowych
  • idealny dla większości logotypów

Wady:

  • gradienty (płynne przejścia kolorystyczne) są problematyczne
  • brak możliwości nadruku motywów fotograficznych
  • może być stosowany tylko do zadruku powierzchni częściowych

Druk rotacyjny

W odróżnieniu od sitodruku płaskiego, w sitodruku rotacyjnym forma drukarska (sito) ma formę wałka. Na jeden kolor zadruku przypada jeden wałek. Farba drukarska jest tłoczona od środka wałka wałka na zewnątrz, na tkaninę.

Zalety:

  • wydajny przy dużych ilościach
  • wysoka odporność na światło
  • wysoka wierność kolorów
  • elastyczne możliwości projektowe
  • możliwość stosowania jako druk całościowy (druk all over)

Wady:

  • stosunkowo duży nakład pracy przy tworzeniu wałków
  • nieefektywny przy małych ilościach

Druk sublimacyjny

Najpierw nadruk jest umieszczany w sposób lustrzany na folii, a następnie przenoszony prasą transferową na materiał poprzez ogrzewanie. Po przeniesieniu druku na tkaninę warstwa farby nie jest odczuwalna, ponieważ materiał całkowicie ją wchłania.

Zalety:

  • możliwość fotodruku
  • możliwy gradient kolorów
  • druk możliwy nawet przy małych ilościach
  • możliwość stosowania jako druk całościowy (druk all over)

Wady:

  • druk możliwy tylko na białym tle
  • niebezpieczeństwo odfarbień przy niektórych kombinacjach kolorystycznych
  • możliwe są stosunkowo duże odchylenia kolorystyczne
  • Stosunkowo duży nakład pracy przy drukowaniu. Metoda ta nie jest zatem odpowiednia w przypadku dużych ilości.

Transferowy druk foliowy

Podobnie jak w przypadku druku sublimacyjnego, motyw jest najpierw drukowany na folii nośnej. Folia nośna podobnie jak papier może być zadrukowana cyfrowo. Motyw jest następnie przenoszony na tkaninę przez ogrzewanie. W przeciwieństwie do druku sublimacyjnego, druk nie jest wchłaniany przez tkaninę, lecz jest na nią naklejany.

Zalety:

  • możliwość umieszczenia dowolnego motywu i kombinacji kolorów
  • fotograficzna jakość
  • możliwy gradient kolorów
  • nadruk możliwy nawet przy małych ilościach
  • nadruk na dowolnych kolorach tkaniny

Wady:

  • nadruk staje się stosunkowo twardy
  • motyw nie może kończyć się gradientem kolorów na krawędzi
  • może być stosowany tylko do zadruku powierzchni częściowych
  • Stosunkowo duży nakład pracy przy drukowaniu. Metoda ta nie jest zatem odpowiednia w przypadku dużych ilości.

Tampondruk

W tej metodzie druku motyw jest przenoszony z jednej powierzchni na drugą za pomocą silikonowego tamponu. Również nierówne powierzchnie, takie jak np. rączka parasola mogą być zadrukowane.

Najpierw powstaje  forma drukarska z wgłębieniami. W zagłębieniach znajduje się farba pobierana za pomocą tamponu i umieszczana na przedmiocie.

Zalety:

  • możliwy również dla małych ilości
  • wysoka trwałość
  • wysoka wierność kolorów
  • nadruk na dowolnych kolorach tkaniny

Wady:

  • brak możliwości gradientu
  • ograniczona ilość kolorów
Schirmmacher – 50 lat doświadczenia
Więcej informacji na temat voucheraZamknij baner